هزینه راه اندازی و نصب پنل خورشیدی خانگی چقدر است؟

هزینه راه اندازی و نصب پنل خورشیدی خانگی

با افزایش بهای برق خانگی در یکی دو سال گذشته افراد بیشتری به نصب پنل خورشیدی روی آوردند. نصب پنل خورشیدی نه‌تنها هزینه برق خانوار را صفر می‌کند بلکه می‌تواند منبع درآمدی برای بلند مدت محسوب شود. در صورتی که دوست دارید در مورد هزینه راه اندازی و نصب پنل خورشیدی خانگی اطلاعات جالبی به‌دست آورید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

هزینه نصب وراه اندازی پنل خورشیدی خانگی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه راه اندازی و نصب پنل خورشیدی خانگی به چه عواملی بستگی دارد؟

راه اندازی و نصب پنل خورشیدی به عوامل زیادی بستگی دارد. به‌صورت کلی هرچه به برق بیشتری نیاز داشته‌باشید باید هزینه بیشتری بپردازید. در ادامه عوامل موثر در هزینه راه اندازی ونصب پنل خورشیدی خانگی را معرفی می‌کنیم.

ظرفیت تولید برق نیروگاه خورشیدی خانگی

هرچه ظرفیت نیروگاه خورشیدی خود را افزایش دهید، هزینه هر واحد کمتر می‌شود. به‌دلیل اینکه هزینه حمل و نقل، خرید، نصب و… در تعداد زیاد کمتر محاسبه می‌شود. البته به‌صورت کلی برای افزایش حجم نیروگاه باید هزینه بیشتری را کنار بگذارید. اما اگر بخواهد به هزینه تمام شده برای هر واحد نگاه کنید افزایش ظرفیت به نفع شماست.

تولیدکننده تجهیزات

پنل‌های خورشیدی و سایر قطعات مورد نیاز برای نصب آنها هم مانند همه کالاهای دیگر در دنیا توسط برندهای متفاوتی تولید می‌شوند. هر برند با توجه به کیفیت ساخت خود قیمت متفاوتی را برای محصول تعیین می‌کند. به همین خاطر انتخاب برند تولیدکننده کالا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر هزینه راه اندازی ونصب پنل خورشیدی خانگی داشته‌باشد.

زیرساخت پنل خورشیدی

پنل‌های خورشیدی برای نصب نیاز به زیرساخت مخصوص به خود را دارند. در واقع این فناوری باید در زاویه خاصی با خورشید قرار بگیرد و به همین دلیل باید سازه مناسبی برای قرارگیری آن در نظر بگیرید. افرادی که تمایل دارند پنل خورشیدی روی سقف شیروانی منزلشان نصب شود دیگر نیازی به پرداخت هزینه زیرساخت نخواهند داشت. به همین علت هزینه راه اندازی ونصب پنل خورشیدی خانگی به نیاز یا عدم نیاز به زیرساخت وابسته است.

ابعاد نیروگاه خورشیدی

ابعاد نیروگاه خورشیدی نمی‌تواند به خودی خود نقشی در هزینه نصب وراه اندازی پنل خورشیدی خانگی داشته‌باشد. اما اگر فاصله این‌ورتر و نقطه اتصال زیاد باشد، هزینه سیم کشی برای انتقال برق به‌شدت بالا می‌رود.

هزینه راه اندازی و نصب پنل خورشیدی خانگی چقدر است؟

بسته به اینکه بخواهید چه مقدار برق تولید کنید، از چه برندی برای قطعات خود استفاده‌کنید و چه مقدار فضا را به تولید برق اختصاص می‌دهید؛ هزینه راه اندازی ونصب پنل خورشیدی خانگی شما متفاوت خواهد شد. شما می‌توانید از 5 تا 200 کیلووات بر ساعت برق تولید کنید و آن را صرف استفاده خانگی یا فروش به شرکت برق کنید. همان طور که در بالا گفتیم هزینه شما به‌جز وابستگی به مقدار برق تولیدی به عوامل دیگری هم بستگی دارد. اما به‌صورت کلی اگر بخواهید از برندهای خوب تولیدات پنل خورشیدی استفاده‌کنید، تولید 5 کیلووات بر ساعت الکتریسیته از 60 تا 130 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

این رقم با بیشتر شدن حجم تولید الکتریسیته بیشتر می‌شود به همین دلیل پیش از محاسبه هزینه راه اندازی ونصب پنل خورشیدی خانگی باید به این فکر کنید که قصد دارید چه مقدار برق تولید کنید و تصمیم دارید که از محصولاتی با چه سطح کیفیت استفاده‌کنید.

جمعبندی هزینه راه اندازی و نصب پنل خورشیدی خانگی

هزینه راه اندازی و نصب پنل خورشیدی خانگی به عوامل زیادی مانند ظرفیت تولید برق نیروگاه، برند تولیدکننده تجهیزات، زیرساخت پنل خورشیدی و ابعاد نیروگاه بستگی دارد. در صورتی که تمایل دارید برای نصب پنل خورشیدی راهنمایی بیشتری دریافت کنید، می‌توانید با ما در تماس باشید.

پیام بگذارید