هر صفحه خورشیدی چقدر برق تولید می کند؟

هر صفحه خورشیدی چقدر برق تولید می کند؟

 بسیاری از افرادی که تمایل دارند تا برای کاربردهای مختلف از پنل خورشیدی استفاده‌کنند، به‌صورت قطعی نمی‌دانند که هر صفحه خورشیدی چقدر برق تولید می کند؟ عوامل زیادی در مقدار تولید برق پنل‌های خورشیدی موثر هستند. برای نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی باید این عوامل را در نظر داشته‌باشید. در این مطلب شما را با عوامل موثر در تولید برق پنل‌های خورشیدی آشنا می‌کنیم و در نهایت به این سوال پاسخ می‌دهیم.

هر صفحه خورشیدی چقدر برق تولید می کند؟ عوامل موثر در تولید برق توسط این صفحات چیست؟

کمپانی سازنده پنل خورشیدی

زمانی که بخواهید به این سوال که هر صفحه خورشیدی چقدر برق تولید می کند؟ پاسخ دهید، باید ابتدا به برند سازنده تجهیزات پنل خورشیدی توجه کنید. هرچه کیفیت برند تولیدکننده تجهیزات بیشتر باشد قطعا راندمان تولید برق شما بالاتر می‌رود. پنل‌های خورشیدی با سه جنس مونو کریستال، پلی کریستال و سیلیکون لایه نازک تولید می‌شوند. پنل‌های خورشیدی با جنس مونو کریستال تولید برق بیشتری انجام می‌دهند. به همین خاطر توصیه می‌شود که از این جنس در سیستم خورشیدی خود استفاده‌کنید. البته باید توجه داشته‌باشید که اکثر پنل‌های خورشیدی موجود در کشور ما از جنس پلی کریستال هستند. پنل‌های مونو کریستال و پلی کریستال از لحاظ قیمتی هم تفاوت دارند و برای خرید پنل‌های خورشیدی مونو کریستال باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

شرایط جغرافیایی

شرایط جغرافیایی هم تاثیر زیادی در تولید برق پنل‌های خورشیدی دارد. در جاهایی که آفتاب عمودی‌تر است پنل‌های خورشیدی می‌توانند تولید برق بیشتری داشته‌باشند. به همین دلیل مرکز و جنوب ایران شرایط بسیار عالی برای تولید برق توسط پنل‌های خورشیدی دارند. ایران به‌صورت میانگین 280 روز آفتابی در سال را تجربه می‌کند. به همین دلیل مکان بسیار مناسبی برای تولید انرژی پاک توسط خورشید محسوب‌می‌شود. شهرهایی که روزهای آفتابی کمی دارند چندان مناسب تولید برق از پنل‌های خورشیدی نیستند.

اندازه پنل خورشیدی

پنل‌های خورشیدی در چند سایز مشخص تولید و عرضه می‌شوند. پنل‌های خورشیدی در ایران اکثرا در دو اندازه 60 سلولی و 72 سلولی هستند. طبیعتا پنل‌های خورشیدی 72 سلولی مقدار بیشتری الکتریسیته تولید کرده و همچنین فضای بیشتری را هم اشغال می‌کنند.

میزان حرارت پنل خورشیدی

گرچه برای تولید الکتریسیته توسط خورشید به نور نیاز است، اما بالا رفتن بیش از حد دما باعث می‌شود که راندمان پنل‌های خورشیدی پایین بیاید. به همین دلیل مکان‌هایی که تابش مستقیم آفتاب دارند اما گرمای طاقت فرسایی ندارند بهترین مکان برای نصب پنل‌های خورشیدی هستند. این یکی از دلایل اولویت داشتن مناطق مرکزی ایران نسبت به جنوب کشور برای تولید برق خورشیدی است.

هر صفحه خورشیدی چقدر برق تولید می کند؟

حالا که با عوامل موثر در تولید برق پنل‌های خورشیدی آشنا شدید، باید به این سوال پاسخ بدهیم که هر صفحه خورشیدی چقدر برق تولید می کند؟ با در نظر گرفتن عوامل موثر بر تولید برق، می‌توانیم بگوییم که در کشور ما به‌صورت میانگین به‌ازای هر متر مربع 6 کیلووات برق در ساعت تولید می‌شود. این رقم بسیار بالاتر از میانگین جهانی است و ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در بخش پنل‌های خورشیدی سهم زیادی در تولید برق پاک داشته‌باشیم.

جمعبندی

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که هر صفحه خورشیدی چقدر برق تولید می کند؟ باید در ابتدا عوامل موثر بر تولید برق در پنل‌های خورشیدی را بشناسیم. عوامل زیادی از جمله جنس پنل‌ها، کارخانه سازنده، شرایط جغرافیایی، اندازه پنل‌های خورشیدی، میزان حرارت و… بر مقدار تولید برق موثر هستند. اما به‌صورت میانگین تولید برق در ایران توسط صفحات خورشیدی می‌تواند 6 کیلووات بر ساعت در هر متر مربع بازده داشته‌باشد. در صورتی که تمایل دارید در زمینه خرید و نصب صفحات خورشیدی اطلاعات بیشتری به‌دست آورید، با ما در تماس باشید.

پیام بگذارید