چگونگی دریافت وام احداث نیروگاه خورشیدی

وام احداث نیروگاه خورشیدی

آیا چیزی در مورد وام احداث نیروگاه خورشیدی شنیده‌اید؟! امروزه با توجه به اهمیت رشد صنعت در کشور، شاهد ارائه‌ی تسهیلات قابل توجهی به کارفرمایان خواهیم بود. دریافت وام صنعتی می‌تواند نقش بسزایی در روند پیشرفت و تکامل صنایع مختلف داشته باشد. برای این که بتوانید اقدام به دریافت این وام صنعتی و کاربردی نمایید، باید از شرایط دریافت آن مطلع گردید. همانطور که می‌دانید در عصر حاضر شاهد بسیاری از نیروگاه‌های خورشیدی هستیم که هر کدام از آنها شرایط متفاوتی را برای دریافت وام صنعتی در بر خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با ما همراه شوید:

احداث نیروگاه خورشیدی

 مراحل دریافت وام احداث نیروگاه خورشیدی:

 همانطور که می‌دانید برای دریافت وام احداث نیروگاه خورشیدی باید مراحل خاصی را سپری کنید. آماده سازی مدارک از جمله گام‌های بسیار مهم برای دریافت این وام به شمار می‌روند. قبل از هر چیزی باید بررسی نمایید که آیا شرایط دریافت این وام را در بر دارید یا خیر؟! برای کسب اطلاعات دقیق و ضروری می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید. توجه به برخی از نکات طلایی در این زمینه ، بسی حائز اهمیت خواهد بود. از جمله این نکات طلایی عبارتند از:

  • اولین و مهمترین المان برای دریافت وام احداث نیروگاه خورشیدی توجه به این امر مهم است که: (این وام صنعتی فقط به نیروگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که از 100 کیلووات به بالا باشند. در غیر این صورت قابلیت دریافت وام را در بر نخواهد داشت.)
  • از موارد مهم دیگر برای دریافت این وام صنعتی، اخذ مجوز برای احداث نیروگاه از ساتبا است. در این مقوله باید پیمانکار  پروژه مشخص شده و مجوز رسمی نیز دریافت گردد. بر اساس این شرایط می‌توانید به میزان 80 درصد از هزینه کل پروژه را به صورت تسهیلات دریافت نمایید.

 هر آنچه که باید از دریافت این وام صنعتی بدانید:

  1. یکی از مهمترین فاکتور‌ها برای دریافت وام احداث نیروگاه خورشیدی توجه به نرخ کارمزد آن می‌باشد. میزان آورده نقدی در تعیین نرخ کارمزد بسیار موثر خواهد بود. نرخ کارمزد وام صنعتی برای این پروژه بین 8 الی 12 درصد تعیین می‌گردد. تعیین این نرخ به موارد بسیار زیادی وابسته است.
  2. توجه داشته باشید که وام تعیین شده با پیشرفت پروژه به کارفرما تعلق می‌گیرد. این وام در طی چند مرحله به پروژه تعلق می‌گیرد. اغلب مبلغ وام در طی 4 مرحله به حساب واریز می‌شود.
  3. از دیگر شرایط این وام می‌توان به تعیین زمان مناسب برای تنفس پروژه ساخت و بازپرداخت آن اشاره نمود. تعیین این زمان با توجه به حجم پروژه صورت می‌پذیرد که اغلب به صورت: یکسال تنفس، دو سال ساخت و 5 سال بازپرداخت تعیین می‌شود.
  4. از دیگر مواردی که باید در دریافت وام احداث نیروگاه خورشیدی به آن توجه نمایید، وثیقه برای دریافت وام است. به طور کلی علاوه بر نیروگاه خورشیدی ، وثیقه‌ی ملکی نیز در اختیار بانک قرار می‌گیرد. این امر با توجه به حجم پروژه تعیین خواهد شد. این وثیقه پس از اتمام دوره 8 ساله از رهن خارج خواهد شد.
  5. از دیگر نکات بسیار مهم جهت دریافت وام، توجه به در برداشتن هزینه 30 درصدی (به صورت نقدی) است. حسابی که برای دریافت وام باید در بر داشته باشید، توسط کارشناسان جهت اعتماد سازی تعیین خواهد شد. اغلب بانک‌هایی برای این امر تعریف می‌شوند که از نظر اقتصادی، صرفه مناسبی را در بر داشته باشند. از راهکارهای اثبات مقرون به صرفه بودن یک پروژه، توجه به آورده نقدی (توسط سرمایه گذار) می‌باشد.
چگونگی دریافت وام

مزایای دریافت وام احداث نیروگاه خورشیدی:

 امروزه که شاهد افزایش احداث نیروگاه‌ها توسط سرمایه گذاران مختلف هستیم، میزان دریافت وام احداث نیروگاه خورشیدی نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. نیروگاه خورشیدی از جمله فعالیت‌های صنعتی می‌باشد که منبع درآمد مناسبی برای بسیاری از سرمایه گذاران به شمار می‌رود. سرمایه گذاران با احداث نیروگاه‌های خورشیدی و تولید برق (با تنظیم قرارداد با سازمان ساتبا) می‌توانند برق تولید شده را به سازمان اداره برق بفروشند. در این صورت می‌توانند به درآمد قابل توجهی در این زمینه دست یابند.

پیام بگذارید